NAZ Sokol is a busy company, Plant #514 in Rzhev gets the work. All of the photos below are copyright Marina Lystseva and taken from http://fotografersha.livejournal.com/608530.html...every picture has a caption, if you would like them translated, let me know.
In 2015, Nizhniy Novgorod Aviation Plant (NAZ) "Sokol" will increase capacity on overhauling and modernizing the MiG-31 aircraft.
30 Jan, AEX.RU - In 2015, Joint Stock Company (OAO in Russian) NAZ, "Sokol" is planning a greater increase in capacity for overhauling and modernizing the MiG-31 aircraft. This was reported by the company's press-service.
"The latest contract with the Russian MoD which was signed in December 2014, allows for substantial deliveries up to 2018. Already in this year capacity has doubled in comparison with last year. The agreed terms of the contract, the factory will work on the extension (I believe mid-life upgrade is the best translation) and install new avionics which will expand the combat capabilities of the aircraft. In connection with the large amount of work and the rigid timetable of the contract, plant #514 was assigned the work. This is the main contractor of the OAK contract," said the factory's report.
Recall that the overhaul and modernization of the MiG-31 for the Russian Air Force and warranty service of MiG, is one of the main things that this factory does. Additionally, beginning in 2013, Joint Stock Company UAC committed itself to doing repair work on all aircraft previously produced. With the goal of increasing the service life of all combat aircraft prepared by the "Sokol" plant in 2013, the factory operates service aircraft at "Sokol."
http://www.aex.ru/news/2015/1/30/129826/
30 января, AEX.RU – В 2015 году ОАО «Нижегородский авиастроительный завод «Сокол» планирует дальнейшее увеличение объемов работ по капитальному ремонту и модернизации самолетов МиГ-31. Об этом сообщает пресс-служба завода.
"Очередной контракт с Министерством обороны РФ, подписанный в декабре 2014 года, обеспечит предприятию существенную загрузку по этой тематике до конца 2018 года. Уже в текущем году ее объемы возрастут по сравнению с прошлым годом почти вдвое. Согласно условиям контракта, на машинах данной партии предполагается провести работы по продлению ресурса и установке нового бортового оборудования, что позволит существенно расширить боевые возможности этих самолетов. В связи с большим объемом работ и жесткими временными рамками, предусмотренными контрактом, соисполнителем нижегородского завода по этой теме назначен авиаремонтный завод №514. Головным исполнителем данного контракта определена Объединенная авиастроительная корпорация", - говорится в сообщении завода.
Напомним, что капитальный ремонт и модернизация самолетов МиГ-31 для российских ВВС и гарантийное обслуживание машин марки «МиГ», находящихся в строю, является одним из основных направлений деятельности предприятия. Кроме того, начиная с 2013 года, в соответствии с требованием ОАО «ОАК» завод принял на себя обязательства по послегарантийному обслуживанию всей ранее выпущенной авиационной техники. С целью увеличения срока службы всего парка боевых самолетов, изготовленных на «Соколе», с 2013 года на заводе действует Дирекция сервисного обслуживания авиационной техники, уточнили в НАЗ "Сокол".
No comments:
Post a Comment