Saturday, February 7, 2015

Korenovsk Helicopter Aircrew Conduct Flight Drills(Video)

Great article/video from a helicopter base in the Krasnodar Kray.  I had translated an article on 2 January (not on the website [yet!]) that told me the 393rd Aviation Base is at Korenovsk and it is under the 4th Air Force and Air Defense Command...it has 16 Ka-52 and obviously (from the video) Mi-8AMTSh and Mi-28N.  Enjoy!  (All the pictures at the bottom of the article, no captions)

Direct link to video:  http://kuban24.tv/res/video/store/05_02_15_polety_korenovsk-1423163827.mp4

5 Feb 2015; Helicopter Crews Conduct Flight Drills in the Korenovsk Region

On 5 Feb 2015, large scale training employing combat weapons unfolded in the fields of the Korenovsk Region.

The pre-flight is carried out, the helicopter is refueled, the weapons are loaded.  Pilot Andrey Dovichev checks his metal comrade.  Today, the young pilot has an important day.  At the Korenovsk region's bomb range helicopter crews will conduct training.  The live-fly test will be carried out by graduates from flight schools from the last three years.

Korenovsk Mi-24BM (Mi-35M-3), RED 35, RF-94980 (I think)
Andrey has not served very long and has already flown a lot, but for every sortie flown, he gets a blast of adrenaline.  All the more so, so he never drops the ball in any situation.

Korenovsk Mi-28N, RED 10
"You can not be overwhelmed by such training. Up until now we were conducting training flights, we studied, and now the drill - this is how we strengthen our expertise and fully illustrate out professionalism in piloting and launching weapons," noted the helicopter commander Andrew Dovichev.

The different between the training flights and today's drill is that it will be carried out with combat weapons.  This is fairly exciting for pilots and more complicated - it is necessary to hit the target within 2 kilometers.  The size of the targets is not small - helicopters use written off military trucks.  However, these pilots know that it is not easy to score a perfect score.  In order to receive a "5" it is necessary to use the least amount of ammunition.

"The hits were very good, we used 30 mm bullets which scored a direct hit.  Then we used unguided rockets.  We used them (quality - I think efficiently) and with a quantity that met the standards for aircrew," said the comander of the "Sevastopol'" Aviation Base Ryafagat' Khabibullin.


Colonel Ryafagat' Khabibulin, Commander 393rd Aviation Base, Korenovsk 
The pilots say that you get used to the sound of the rotor blades and once you do, you are unable to live without it.  They say the sky pulls you along.

Such a serious exam only happens once a year and for the pilots - a modern holiday.  There is added machine gun roar and when the metal dragon shoots rockets, you can feel it in your body.

In order to manage different models of helicopters, it is not sufficient to study only one of them.  In order to fly in a Mi-35 for example, you must take a specialized course.  This is true with every new type of helicopter.

Pilots have to continue study because every year they modernize.  Pilots need to keep up with the times and receive grades of "good" and "excellent" so in the future they can get paid for teaching.

Once this air exam ends, pilots start training for the next one, and as they say, you study your whole life...from the very first course until you retire.

http://kuban24.tv/item/v-korenovskom-rayone-proshli-ucheniya-vertoletchikov-112508

В Кореновском районе прошли учения вертолетчиков

Масштабные учения с применением боевого оружия 5 февраля развернулись в полях Кореновского района.

Предполетный инструктаж пройден, машины заправлены, орудия заряжены. Летчик Андрей Довичев проверяет своего металлического товарища. Сегодня у молодого пилота ответственный день. На полигоне в Кореновском районе проходят учения вертолетчиков. Воздушный экзамен будут держать выпускники летных училищ последних трех лет.

Андрей за время службы немало времени провел за штурвалом, но все же каждый вылет вызывает у него всплеск адреналина. Тем более, когда ни в коем случае нельзя оплошать.

«Такое учение завалить нельзя, это идет уже как экзамен. До этого у нас были учебно-тренировочные полеты, мы учились, а учения — это как закрепление навыков и полностью подтверждение своего профессионализма в навыках пилотирования и выполнения стрельбы», — отмечает командир вертолета Андрей Довичев.

В отличие от тренировочных полетов, сегодняшние учения проходят с применением боевого оружия. Это делает их особенно увлекательными для летчиков и одновременно сложными — нужно попасть в цель с расстояния 2 км. Габариты у мишени немаленькие — вертолетчики используют списанные военные грузовики. Однако сами пилоты признаются, что заработать высший балл совсем не просто. Чтобы получить пятерку, необходимо израсходовать как можно меньше боеприпасов.

«Попадания были очень хорошие, это были снаряды 30 мм, было прямое попадание. Далее были неуправляемые ракетные вооружения. Мы использовали с хорошим качеством, и количество боеприпасов соответствует всем требованиям наших документов для обучения летного состава», — говорит командир Севастопольской авиационной базы Ряфагать Хабибуллин.

Пилоты рассказывают, что со временем привыкаешь к шуму лопастей, а потом уже и жить без этого не можешь. Говорят, небо тянет.

Такие серьезные учения проходят примерно раз в год, для летчиков они — настоящий праздник. Здесь к гулу вертолета прибавляется стрекот пулемета, а когда металлическая стрекоза выпускает ракеты, снаряд ощущаешь буквально телом, делятся впечатлением летчики.

Для того чтобы управлять вертолетами разных моделей, научиться летать на одном недостаточно. Поэтому чтобы поднять в небо, например, Ми-35, нужно пройти специальные курсы. И так с каждым новым видом вертолетной техники.

Пилотам приходится постоянно освежать свои знания, ведь оборудование каждый год совершенствуется. Летчикам необходимо шагать в ногу со временем, чтобы и в будущем получать за учения, как и сегодня, оценки «хорошо» и «отлично».

Как только воздушный экзамен заканчивается, пилоты приступают к подготовке к следующим учениям, ведь, как говорится, пилот учится всю жизнь, начиная с первого курса училища и до самой пенсии.

Фоторепортаж с места событий смотрите здесь.



































No comments:

Post a Comment