Tuesday, February 3, 2015

RFAF Crews Conduct Aerial Refueling

A lot of air-to-air refueling going on...

RFAF Aircrew Conduct aerial refueling in adverse weather conditions

2 Feb 2015; Russian Federation Air Force aircrew began conducting one of the most complex elements of combat readiness - air-to-air refueling in adverse weather conditions.

Flight crews of the new Su-30SM, multi-role Su-34, MiG-31 interceptors, and frontal aviation bombers Su-24M conducted no less than 10 sorties over the central regions of Russia carrying out air-to-air refueling in singletons and in pairs.

Aircrews of the Il-78 tankers carry in the air a maximum of 200 tonnes of fuel, and during the flights transferred no less than 10 tonnes to every aircraft.

the process of refuleing is carried out at less than 20 meters from the airborne tanker.  All of the elements of flight are conducted between 4500 and 6000 meters with speeds of ~600 kph.

Aerial refueling is one of the most complex aviation missions for Air Force crews.  Carrying out these flights regularly are included in all types of training of the air force for operational mobility from one region of the country to another.

Only 15 crews from the Lipetsk Oblast' and the Razan' Oblast' in tactical and long range aviation will participate in the aerial refueling.

http://function.mil.ru/news_page/country/more.htm?id=12006890@egNews

Летные экипажи ВВС отработали дозаправку в воздухе в сложных метеоусловиях

Экипажи Военно-воздушных сил приступили к отработке наиболее сложного элемента боевой подготовки — дозаправки в воздухе в сложных метеоусловиях.

Летный состав новейших истребителей Су-30СМ, многофункциональных авиакомплексов Су-34, перехватчиков МиГ-31 и фронтовых бомбардировщиков Су-24М осуществят не менее 10 полетов над Центральными регионами России с выполнением дозаправки одиночно и в составе пары.

Экипажи топливозаправщиков Ил-78 отработают подъем в воздух с максимальной взлетной массой около 200 тонн, выполнив во время полета передачу не менее 10 тонн каждому из самолетов оперативно-тактической авиации.

Процесс заправки проводится на расстоянии менее 20 метров от воздушного танкера. Все её элементы осуществляются на высотах от 4500 до 6000 метров, со скоростью воздушных судов около 600 км/час.

Дозаправка в воздухе является одним из наиболее сложных полетных заданий для экипажей Военно-воздушных сил. Полеты с её выполнением регулярно включаются в различные этапы учений Вооруженных Сил для оперативного перемещения авиационной техники из одного региона страны в другой.

Всего в полетах на дозаправку в воздухе примут участие более 15 экипажей оперативно-тактической и дальней авиации ВВС России с аэродромов в Липецкой и Рязанской областей.

No comments:

Post a Comment