MiG-35 for the RFAF will receive an AESA radar
18 Feb / AEX, MiG-35S fighters for the RFAF in the future will be equipped with an Active Electronically Scanned Array (AESA) radar (in Russian; активной фазированной антенной решеткой (АФАР)), but the first lot of aircraft will have a conventional radar. This was reported to TASS by the first deputy general director of the Fazotron-NIIR (part of KRET) cooperation Yuriy Gus'kov at Aero-India 2015.
Recall that in 2010 the company mastered the AESA technology and demonstrated the radar in a MiG-35 which at the time was taking part in the Indian tender for a MMRCA which the French Rafale won.
"In the MiG-35 there was a demonstration radar with AESA and was commented on by Indian pilots that it was the very best. Our radar has not received any comments and its design has been recommended to all of our competitors which took part in the tender," said Gus'kov.
According to him, the first batch of 30 MiG-35 for the RFAF will receive a radar without AESA. "The goal of RSK MiG is to receive an order from the MoD to supply serialized MiG-35S and in parallel conduct OT&E and then it is assumed that then after the 30th aircraft to install an AESA." said an agency employee.
He noted this, in the traditional world market it is practical to start the serialized production of a version which uses an AESA radar. "With the Western European Eurofighter there is a similar situation - have of it is built with a conventional mechanically scanned antenna and 40-45% of it uses active scanning," Gus'kov reminded.
Earlier the general director of RSK MiG Sergey Korotkov said that discussions about the contract for MIG-35S with the Russian MoD are almost complete. He added that it is difficult to say when it will be signed.
http://www.aex.ru/news/2015/2/18/130632/
МиГ-35 для ВВС России в перспективе получат радар с АФАР
18 февраля, AEX.RU – Истребители МиГ-35С для ВВС России в перспективе будут оснащаться радарами с активной фазированной антенной решеткой (АФАР), однако первая партия получит обычные радиолокационные станции. Об этом сообщил ТАСС первый заместитель гендиректора и генконструктор корпорации "Фазотрон-НИИР" (входит в КРЭТ) Юрий Гуськов на выставке "Аэро Индия-2015".
Он напомнил, что еще в 2010 году компания освоила технологию АФАР, и демонстратор радара с такой решеткой был установлен на МиГ-35, участвовавшем в индийском тендере MMRCA, который выиграл французский "Рафаль".
"Там (на МиГ-35) стоял демонстратор радара с АФАР и отзывы индийских летчиков были самые хорошие. Наш локатор не получил практически ни одного замечания, а его конструкция была рекомендована всем нашим конкурентам, которые участвовали в этом тендере", - рассказал Гуськов.
По его словам, первая партия из примерно 30 МиГ-35 для ВВС России получит радар без АФАР. "Цель РСК "МиГ" - получить заказ Минобороны РФ, поставить МиГ-35С в серию и параллельно выполнять опытно-конструкторские работы с тем, чтобы начиная, предположительно, с 30-го самолета поставить уже на него радар с АФАР", - сказал собеседник агентства.
Он отметил, что это - традиционная мировая практика: сначала освоить серийный выпуск базовой версии, а уже потом использовать радар с АФАР. "С западноевропейским "Еврофайтером" такая же ситуация - примерно половина из них строится сейчас с обычной антенной с механическим сканированием, а остальные 40-45% будут с активным сканированием", - напомнил Гуськов.
Ранее гендиректор РСК "МиГ" Сергей Коротков заявил, что переговоры о контракте на МиГ-35С для Минобороны РФ практически завершены. Он, однако, затруднился ответить, когда будет подписан этот контракт.
No comments:
Post a Comment