Friday, January 16, 2015

Helicopter Pilots in the Western Military District Conduct Maximum Altitude Training

Neat training by some helicopter pilots prepping for training near Elbrus...

Helicopter Pilots in the Western Military District Conduct Flights at maximum altitudes prior to training in the Elbrus area.  Army Aviation pilots are flying above 3,000 meters.

Moscow, 15 Jan /TASS/ ~20 Mi-24 and Mi-8MTV-5 crews from Leningrad, Pskov, and Smolensk regions will conduct flights at the maximum altitude for thees helicopters - higher than 3,000 meters. In a statement from the Western Military District's head of the press service, Oleg Kochetkov, the pilots are getting ready for February training in the Elbrus region.

"Air crews are preparing for various emergency situations, in which can happen at this altitude.  These failures include radio malfunctions, one engine failing, or electrical malfunctions."

It was explained by the press service that the complexity of flights at altitudes above 3,000 meters is due to the thin air, rapid drops in temperature, the changing meteorological conditions, and turbulence.  Additionally, at these altitudes, the radio equipment worsens and control of the helicopter is more difficult.

http://itar-tass.com/armiya-i-opk/1700183

Вертолетчики ЗВО отрабатывают полеты на предельных высотах перед учениями в Приэльбрусье


Copyright ITAR-TASS, Valeriy Matytsin

МОСКВА, 15 января. /ТАСС/. Около 20 экипажей вертолетов Ми-24 и Ми-8МТВ-5 из Ленинградской, Псковской и Смоленской областей выполнят полеты на предельно допустимых для такой техники высотах - более 3 км. Таким образом, летчики подготовятся к февральским учениям в Приэльбрусье, сообщил журналистам начальник пресс-службы Западного военного округа полковник Олег Кочетков.

До конца года в Западный военный округ поступят более 30 вертолетов
"Летный состав отработает действия в различных нештатных ситуациях, которые могут произойти на такой высоте. К ним относятся отказ радиосвязи, работы одного из двигателей, повреждение радиоэлектронного оборудования или корпуса вертолета", - сказал Кочетков.
Как пояснили в пресс-службе, сложность полетов на высоте более 3 км обусловлена разреженным воздухом, резкими перепадами температур, меняющейся метеорологической обстановкой, а также турбулентностью. Кроме того, на таких высотах ухудшается работа радиоаппаратуры, а управлять авиатехникой становится сложнее.

No comments:

Post a Comment